Értesítési Tárhely Letöltő Asszisztens
Az Értesítési Tárhely Letöltő Asszisztens hatékony támogatást nyújt a vállalkozások és könyvelők, könyvelő irodák részére a NAV Értesítési Tárhelyre megküldött üzenetek automatizált kezelésére, feldolgozására.
Ügyfélkapu értesítési tárhely
A tárhelyoldal egy egységes felületet, tárhelyet biztosít az állampolgárok, a Hivatali kapuval és a Cégkapuval rendelkezők számára. A NISZ által üzemeltetett központi rendszeren keresztül lehetőség nyílik az elektronikus ügyintézést biztosítani, elektronikus kommunikációt biztosítani.
A TÁRHELY elérhetősége: https://gate.gov.hu
A belépéshez a weboldalon válassza ki az Önnek megfelelő azonosítási módot, majd adja meg a felhasználó-azonosítói adatait. Bejelentkezést követően automatikusan a személyes tárhelye jelenik meg.
Az ügyfélkapu használatához előzetes, személyes regisztrációra van szükség, intézhető
személyesen
-
- kormányablakokban
- okmányirodákban
- Nemzeti Adó Hivatal kiemelt ügyfélszolgálatain
külképviseleteken,
vagy elektronikusan
-
- 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes állandó személyazonosító igazolvány birtokában az http://ugyfelkapu.gov.hu/regisztrácio/regEszemelyi felületen
Az Ügyfélkapu regisztráció elvégzését javasoljuk természetes személy részére is, igy egyszerűbbé, korszerűbbé és könnyebbé válik a hivatali ügyintézés!
Nagyon fontos, hogy a tárhely a beérkező dokumentumokat Tartós tárba helyezés nélkül a küldéstől számított 30 napig érhetők el a tárhelyen, ezért külön figyelmet kell fordítani a kezelésükre.
Minden egyes beérkező, új üzenet esetén, a rendszer úgynevezett ügyfélkapu üzeneteket küldd a regisztráció során megadott e mail címére. Ez csak tájékoztatásnak minősül és nem egyenértékű ügyfélkapu tárhely belépés során elvégzett műveltekkel, például nem kerül tartós tárba a beérkező dokumentum.
Hogyan működik a Letöltő Asszisztens?
Miért előnyös a megoldás használata?
A megoldás a legkorszerűbb digitális megoldásokra épül, támogatást nyújt a vállalkozások és könyvelők a NAV értesítési Tárhely üzeneteinek, egyszerű, automatizált kezelésére. A Letöltő Asszisztens segítségével megszabadul az unalmas, időt rabló rutin feladattól, hogy ellenőrizze és letöltse a beérkező üzentek sokaságát.
Az Ügyfélkapu belépés tárhely kezelése során az Ön részére érkező összes üzenet kezelés elérhetővő válik, automatizáltan a háttérbe futva letöltődik a saját gépére.
A Letöltő Asszisztens nem igényel képzettséget a telepítése és használata során.
A folyamatos fejlesztésnek köszönhetően az újabb funkciók is elérhetővé válnak.
Gyakori kérdések
Hol történik az adatok tárolása?
Minden adat a felhasználó számítógépén kerül tárolásra.
A belépési adatok tárolása titkosítottan történik?
Igen, az személyes ügyfélkapujába történő belépéshez szükséges azonosítók titkosítva kerülnek tárolásra a felhasználó számítógépén.
Hogyan történik az adat kommunikáció?
A NAV értesítési tárhely és a könyvelő asszisztens közötti kommunikáció elektronikus úton, biztonságosan történik. Az Asszisztens adat elérését a Nemzeti Infrastrutktúra Szolgáltató központi rendszer (kr) a Központi Azonosítási Ügynök irányítja.
Szükséges-e új azonosítók létrehozása a könyvelő asszisztens használatához?
Nem. Az Értesítési tárhely KAÜ azonosítója szükséges a használathoz
Kapok értesítést, ha letöltésre történt a NAV értesítési tárhely rendszeréből?
Igen. Az asszisztens használata után értesítést jelenit meg a letöltött dokumentumokról és külön jelzi ha újonnan érkezett dokumentum került letöltésre a tárhely ügyfélkapu rendszeréből
Változik a megoldás ára, hogy több dokumentum, többi fiókból kerül letöltésre?
Nem. Az Ügyfélkapun keresztül letöltött dokumentumok és a használt fiókok száma nem befolyásolja az árazást, korlátozza a megoldás működését.